Beszélgetés a hajléktalanság problémájáról

2016. december 12. -én és 19. -én a hajléktalanság kérdését fogjuk körbejárni a KÚT műsorban.

Három vendégem lesz:

Románné Bolba Márta a józsefvárosi evangélikus gyülekezet lelkésze, Falusi Tóthné Réz Ibolya az Üdvhadsereg Válasz Út Házának intézményvezetője, (Itt népkonyha, nappali melegedő, átmeneti női otthon, rehabilitációs női otthon, valamint a krízisidőszakban éjjeli menedékhely található) és Col Legno az "Egyetlen hajléktalan" című opera zeneszerzője, ötletgazdája.)

Részletek és bemutatkozások hamarosan!

Falusi Tóthné Réz Ibolya

Románné Bolba Márta

Col Legno
Falusi Tóthné Réz Ibolya: "1993-óta dolgozom aszociális szférában, azóta folyamatosan képeztem magam, hogy minél nagyobb szakértelemmel tudjak segíteni az arra rászoruló embertársaimnak.
2007 január 2.-tól szolgálok az Üdvhadseregben, először mint intézményvezető helyettes a Válaszút Házában. Ugyanitt 2010 júliusától intézményvezetőként igazgattam az integrált intézményt: rehabilitációs női otthon, nappali melegedő és népkonyha. 2008-tól az Üdvhadsereg katonája vagyok. 2014. júniusától kaptam lehetőséget egy új intézmény megálmodására, így kerültem be a Központi Iroda épületébe, ahová 6 szakfeladatot ellátó integrált intézményt álmodtam meg, amely 2014. december 01.-én nyitotta meg a kapuit az arra rászoruló vendégek, ellátottak számára: népkonyha, nappali melegedő, átmeneti női otthon, rehabilitációs női otthon, valamint a krízisidőszakban éjjeli menedékhely és további plusz férőhely az átmeneti szállón. Szakmai szempontból a minőségi szociális munkát és keresztyén értékrendet ötvöző szakmai munkát részesítem előnyben, a mennyiségi ellátással szemben.Magas színvonalú szociális intézményt alakítottunk ki és üzemeltetünk ennek érdekében."
Col Legno: "Már gyerekként is zavart a szegénység, bár akkor abszolút semmit nem értettem belőle. Ha ma hajléktalan embereket látok, egy kis darab mindig ott marad Velük a szívemből. A téma szó szerint és átvitt értelemben is az utcán hever. Nekem megadatott, hogy operát írhattam Róluk, Nekik. Bár nem mindig öröm a hajléktalanoperával foglalkozni, ilyenkor igyekszem magamban átfordítani ezt: Valaki nagyon szeret engem odafenn, hogy ennyi kihívás elé állít. Úgy gondolom, hogy a hajléktalansághoz való hozzállásra is csak egyetlen lehetőség van: a személyes példamutatás. Fognak minket követni, mégha nem is tömegével."

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

KÚT - december 3 és 10.

Halálbüntetés, öngyilkosság, euthanázia

Kamaszok harca a kísértésekkel