2016. május 9. - Középpontban az igehirdetés

Eszes Zoltán
Dr. Jaczkó Sándor
Május 9 -én este - egy élő műsorban - az igehirdetésről hallhatnak a kedves tv nézők egy beszélgetést.
- Mit tanulhatunk az igehirdetésről a Szentírás alapján?
- Milyennek kell lennie az igehirdetésnek a XXI. században?
- Miként készülnek a lelkészek a prédikációra?
- Hogyan működik a Szentlélek az igehirdetőkben és az ige hallgatókban?

Két vendégem:
Eszes Zoltán baptista lelkipásztor: "Több, mint két évtizede szolgálok lelkipásztorként a Magyarországi Baptista Egyházban. A Péceli Baptista Gyülekezetben tíz éven át, majd 2003-tól Csömör - Cinkota körzetben folytatom e munkát. Lelkipásztori tevékenységem homlokterében első helyen a lélekmentés áll, valamint a fiatalok felé való szolgálat, a családok és a jelentős létszámú idősek, lelki gondozásával együtt.
Feleségem nagy segítség és áldás számomra. Biztonságos érzelmi és családi hátteret biztosít, valamint aktívan részt vállal a gyülekezeti szolgálatokban. Nagyobbik lányunk 13 éves volt, amikor húga született, így sok éven át részesültünk a gyermeknevelés örömében.
Nincs annál csodálatosabb dolog, mint amikor az ember személyesen megtapasztalja, vagy tanúja annak, hogy a hittel és engedelmességgel fogadott isteni üzenet, az örökkévaló Ige átformálja az embert, meggyógyítja, szabaddá teszi, békességet és örömteli reménységet ad nemcsak a földi életben, hanem az örök élet boldog bizonyosságában is. Kegyelemben részsült emberként hittel, örömmel és hűségesen akarom szolgálni Jézus Krisztust, az én Uramat, tudva azt, hogy ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy Ő emberekhez küld szolgálni."


Az adás másik vendége Dr. Jaczkó Sándor görög katolikus parókus lesz.
"Nagy családból származom, tízen vagyunk testvérek. Bencés diák voltam Pannonhalmán, majd 2002 óta görögkatolikus pap vagyok. Hajdúdorogon a székesegyházban szolgáltam, négy évet majd Nyírlövőre kerültem parókusnak. Kispesten 2011 óta tevékenykedek. Feleségem informatikus, három gyermeknek vagyok édesapja. Teológián belül patrológiával és egyházjoggal is foglalkoztam, majd történelemből doktoráltam. Külön örülök annak, hogy olykor sikerült vallási hagyományokat újra élettel megtölteni közösségeimben. Nyírlövőn elsőként indítottuk el a házi segítségnyújtást a görögkatolikus egyházban. Most Kispesten már kinőtte a közösségünk a jelenlegi templomot."

A következő adást május 16 -én - pünkösdhétfőn - láthatják a kedves nézők.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

KÚT - december 3 és 10.

Halálbüntetés, öngyilkosság, euthanázia

Kamaszok harca a kísértésekkel