Virágvasárnaptól a feltámadásig

Április 7.- i és 15. -i adásban Jézus életének az eseményeit kísérjük végig a virágvasárnapi bevonulástól egészen a feltámadásig.
Két teljes órán át fogunk beszélgetni a történetekről: szó lesz az utolsó vacsoráról, Jézus elfogásáról, kihallgatásairól, kereszthaláláról és feltámadásáról. Meg fogjuk nézni a nagyheti eseményekben szereplő emberek vágyait, céljait, és cselekedeteit.A múlt mellett nagy hangsúlyt helyezünk a jelenre is, hiszen számunkra mindig az a legnagyobb kérdés, hogy ezek az események miként kapcsolódnak a mai ember - s köztük, a mi életünkhöz.
A műsor egyik vendége
D. Szebik Imre nyugalmazott evangélikus püspök lesz:
"Lébényben (Győr-Moson-Sopron m.) 1939 február 9-én születtem földműves családban. Általános iskolába szülőfalumba jártam. Győrött érettségiztem a Révai Miklós gimnáziumban 1957-ben.
Az Evangélikus Teológiai Akadémián 1962-ben végeztem, majd segédlelkész voltam Miskolcon három évig. Ezt követően Komáromban választottak meg önálló gyülekezeti lelkésznek, 1968-tól Miskolcon iktattak be lelkészi állásba,amelyet 1985-ben a budavári szolgálat követett.

1971-72-ben Svájcban , a Genf melletti Bossey Ökumenikus Főiskoláján és a zürichi egyetem teológiai fakultásán tanultam ösztöndíjasként.

1975-től  1985-ig a Borsod-Hevesi Egyházmegye esperese, majd 1985-90 között a budai egyházmegye esperese voltam.

1990 március 17-től 2006 március 24-ig az Északi Evangélikus Egyházkerület püspökeként, 2000-től 2006-ig elnök-püspökként végeztem egyházépítő szolgálatomat. 
67 évesen mentem nyugdíjba.2003-tól 2011-ig a Magyarországi Egyházak Ökumenikus Tanácsa elnökeként szolgáltam. Most is a Magyar Biblia Társulat elnöke vagyok, 2004 óta. A kolozsvári teológiai fakultás tiszteletbeli doktori címmel ajándékozott meg 1995-ben.

1964-ben kötöttem házasságot Ferenczi Mária zenetanárral, házasságunkból egy lány és egy fiú gyermekünk született. Napjainkban hét unokánknak örülhetünk. Egyházunkban a gyülekezeti munkatárs képzést szervezem szerte az országban."

Az adás másik vendége Papp József építész lesz, aki az Agapé gyülekezet szervező titkáraként és presbitereként is szolgál Pestszentlőrincen.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

KÚT - december 3 és 10.

Halálbüntetés, öngyilkosság, euthanázia

Kamaszok harca a kísértésekkel